محبينژاد بيان کرد: نتيجه نخريدن خودرو صفر داخلي کاهش تيراژ توليد به صورت مقطعي و سرشکن است.
به گزارش
سلام لردگان؛ آرش محبي نژاد دبير انجمن همگنسازي قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتيجه نخريدن خودرو صفر داخلي گفت: نتيجه نخريدن خودرو صفر داخلي کاهش تيراژ توليد به صورت مقطعي و سرشکن شدن هزينههاي ثابت و سر بار توليد بر تعداد توليد کمتر خواهد بود که حاصلي جز افزايش ناگزير قيمت و زيان توامان مردم و خودرو سازان ندارد.
وي در توضيح گراني خودرو اظهار داشت: فراموش نکنيم که مهمترين عاملي که مانع افزايش قيمت خودرو در سال جاري شد افزايش تيراژ قابل ملاحظه خودرو در سال 93 بود.
وي افزود: ارزاني و گراني مفاهيم نسبي هستند که به توان خريد که بتوان اکثريت مردم جامعه بستگي دارند. صرفه نظر از اينکه چرا توان خريد مردم پايين آمده واضح است که عمده مشتريان خودروهاي داخلي عموم مردم با در آمد متوسط و پايين هستند که از نتيجه فرآيند خود قطعاً متضرر ميگردند.
محبي نژاد ادامه داد: با تحليل ساده پيش بيني ميشود دود نخريدن خودرو صفر داخلي به چشم مردم و توليدکننده داخلي و سودان به جيب خودرو سازان خارجي، وارد کنندگان دلالان ميرود.
دبير انجمن همگن سازي قطعات خودرو اظهار داشت: با تضعيف صنعت خودرو داخلي و خلا بازار فضا براي واردات خودرو بيش از پيش باز شده و نتيجه رونق واردات و سود کلان دلالان و وارد کنندگان است.
وي ادامه داد: البته خودروسازان خارجي نيز از اين موهبت بي بهره نخواهند ماند و کارگران بيکار شده ايراني فقط نظاره گر رونق اشتغال همتايان خارجي خود خواهند بود.
محبي نژاد تصريح کرد: از طرف ديگر بازار تامين قطعات يدکي خودروهاي وارداتي براي 15 تا 20 سال تقديم قطعه سازان خارجي گرديده و موجب تعطيلي کارخانه جات قطعه سازي داخلي ميشود.
دبير انجمن همگن سازي قطعات خودرو در پايان گفت: اين وضعيت حکايت نشستن بر شاخه و بريدن آن را در ذهن تداعي ميکند که البته سقوط نتيجه کار است.
انتهاي پيام/